Przejdź do treści

Oferta

SPEKTAKLE INTERAKTYWNE:

“ZAKAZ GOTOWANIA ŻABY (kolejny termin zostanie podany wkrótce) Planujemy kolejny pokaz spektaklu interaktywnego “Zakaz gotowania żaby”. Pierwszy pokaz odbył się w kwietniu 2025, w Zachęcie, w Warszawie, w tzw. odsłonie przedpremierowej – dla zaproszonych gości. Ponieważ dostaliśmy wiele informacji, że to trzeba pokazywać więc może 15 czerwca ?, ale jeszcze będziemy zapraszać. Podając konkretną datę i miejsce 🙂

“Ene due rabe połknął bocian żabę. Raz dwa trzy teraz możesz być ty…” (cyt. ze spektaklu) – tym razem pada na Maję..  *Żaba w garnku nie zauważa, że się gotuje, gdy temperatura wody stopniowo się podnosi. Uwaga: Żabą może być każdy jeśli pojawią się okoliczności. W spektaklu „Zakaz gotowania żaby” jesteśmy w polu systemu, Fundacji City of Angels. Granice w relacji powoli się przesuwają – zarówno z jednej, jak i z drugiej strony. Jak już jedna strona podgrzała wodę, a druga wpadła do garnka to już jest za późno żeby to przerwać, postawić granice i podjąć decyzję „na stop”. Widzowie i widzki mają szansę zobaczyć co dzieje się w Fundacji City of Angels, która działa sprawnie w obszarze tzw. głębokiej ekologii, ale proces “gotowania się żaby” ma się dobrze.

Podczas spektaklu będzie szansa wejść w interwencje i spróbować różnych strategii. Można będzie wcielić się w rolę Mai – głównej bohaterki, ale będzie też szansa na poznanie perspektywy Kleo – szefowej, która się rozpędziła używając władzy i chyba nawet nie wie, że podgrzewa wodę i zaczyna się gotowanie. Bo jak twierdzi “z tej wyższej perspektywy różne procesy są niewidzialne”. W spektaklu pojawiają się inne ważne postaci, które chyba widzą co się dzieje, ale dlaczego nie reagują ? – Będzie szansa dowiedzieć się w interaktywny sposób. Damy Wam znać kiedy😍

Celektóre realizujemy przez spektakl / rodzaj misji. Zobaczenie procesów i różnych postaw, które sprzyjają “gotowaniu się żaby” i szukanie nowych modeli relacji w polu społecznym. Założenia: 1. Jeśli ktoś ma wyższą pozycję, ale nie ma rzeczywistej, uznanej świadomości wokół niej to nadużywa władzy. 2. Osoba mająca władzę wchodzi do bańki, w której często nie widzi, że krzywdzi (przekracza granice i poza nią już nie widzi, że krzywdzi) 3.Krok po kroku do czego może doprowadzić pracowników i pracownice nadużywanie władzy w miejscu pracy ( min.do wyczerpania, straty poczucia wartości, zagubienia, dezorientacji itd.) 4. Szukanie własnej sprawczości dotyczy także szukania sprzymierzeńców/czyń 5. Udawanie, że się nie widzi nadużycia wobec kogoś innego nie zwalnia z odpowiedzialności za stan osoby nadużywanej 6. Szukanie miejsca, w którym jeszcze można powiedzieć dość 7. Pokazanie, że każdy może być w tym miejscu (bo jest to rola). 8. Inne

Każda z postaci ma swoją osobistą historię, z którą wchodzi do Fundacji City of Angels. Każda z nich jest świadoma lub nieświadoma, że to co się w niej dzieje to coś złego. Maja (główna bohaterka – specjalistka od PR) doświadcza nadużywania władzy ze strony Kleo (Menedżerki w fundacji ). Pomimo wysokich kompetencji zawodowych i kilku reakcji, które próbuje wnieść broniąc się – powoli traci siłę. (aż do wyczerpania, straty poczucia wartości, zagubienia, dezorientacji itd._) Kleo – szefowa Fundacji City of Angels. ma wyższą pozycję, ale nie ma rzeczywistej, uznanej świadomości wokół niej i widzimy jak nadużywa władzy. Przekracza granice i poza nimi  już nie widzi, że krzywdzi. Kleo siedzi w garnku mamusi i to już długi czas. Woda w garnku mamusi chyba ma niską temperaturę bo nauczyła się z niego wyskakiwać i wrzucić do garnka kogoś innego w zamkniętym obiegu. Wiola – fundraiserka myśli  „dobrze, że padło na Maję, to Kleo idiotka odczepi się ode mnie”  (cyt) Julian – kreatywny z marketingu „ Tym razem, w tym systemie  nie padnie na mnie – uff ” (cyt) Celina – księgowa ( która jeszcze do liczenia używała liczydeł ) „Jak masz władzę to jesteś władcą i to jest normalne,  tak było zawsze” (cyt.) Generalnie mamy system, w którym dobrze jest gdy gotowany jest ktoś inny. Izabela – właścicielka działa z  intencją naprawiania świata. Bardzo jej zależy żeby Fundacja City of Angels miała dobry wizerunek. Przy okazji w ogóle nie widzi tego co się dzieje w relacjach w Fundacji, bo od tego ma kogoś innego. Czy ją to zwalnia z odpowiedzialności za sytuacje – oto mamy pytania do interwencji…

W spektaklu stawiamy wiele pytań, na które razem z publicznością chcemy znaleźć odpowiedzi: kto i kogo gotuje ? czy gotujemy się sami , w różnych sytuacjach, z których nie możemy wyjść ? dlaczego pada na mnie i mnie chcę wrzucić do garnka ? Dlaczego się na to zgadzam ? co mi to daje ? co mnie zabiera ? czy można nie wchodzić do garnka ? czy wejście oznacza brak możliwości wyjścia ? czy jest moment,  w którym można wyskoczyć z garnka ? Czy  ktoś może pomóc wyskoczyć albo w ogóle to zobaczyć ? jak ? A w ogóle to jaki jest przepis na gotowanie żaby?…

Publiczność widzi wszystko i możemy razem spróbować zobaczyć jeszcze więcej i dać Mai szansę postawić granicę. Można tez zapytać Kleo dlaczego to robi ? Od razu po spektaklu czujemy do niej niechęć i możemy się tylko domyślać, że: się nakręciła i sprawdza swoje granice, robi to samo co jej matka, że nie ma kompetencji do zarządzania ludźmi, albo, że w ogóle coś ją przerasta. Wiemy, że nie  da się całkowicie zmienić wszystkiego, ale można po prostu wyrwać Maję z gównianego sytemu. Wystarczy dać Mai siłę, żeby sama się uratowała. Mamy w spektaklu Postać Siły – jest  “gotowa do wzięcia” i  może ją wziąć ktoś z sytemu, aby zrobić mały krok dla siebie i innych.

WARSZTATY METODAMI INTERAKTYWNYMI : 

“TO TYLKO KONFLIKT”. (kolejny termin warsztatu zostanie podany wkrótce). Nasze negatywne postrzeganie konfliktu jest najczęściej spowodowane faktem, że kojarzy nam się z agresją i niejednokrotnie z przemocą. Warto rozróżnić wszystkie te określenia i odczarować myślenie, że „konflikt jest zły”. Nabiera wartości pozytywnej lub negatywnej zależnie od tego, co z nim zrobimy. Każda zmiana / rozwój zaczyna się od konfliktu, a jego rozwiązanie daje niespodziewane możliwości

Zapraszamy: Osoby dorosłe, które chcą zrozumieć, że konflikt to nie przemoc. Konflikt może być szansą na rozwój, a jego rozwiązywanie satysfakcją z życia.

W warsztatach uwzględniamy:
– Istotę i mechanizm konfliktu (podstawy)
– Różnice pomiędzy przemocą, a konfliktem / Każde z tych zjawisk wymaga innej reakcji lub interwencji.
– Źródła i narzędzia do analizy konfliktu i przemocy
– Poziomy (konflikty ukryte i jawne )
– Fazy konfliktu w relacjach osobistych i w systemach …
– Sposoby komunikacji w konflikcie i w przemocy
– Myśli i Emocje w konflikcie i w przemocy
– Rozpoznawanie postaw w sytuacjach konfliktu: agresywnych, pasywnych, bierno-agresywnych i asertywnych
– Zadamy sobie pytania i odpowiemy: Jaki mam osobisty styl reakcji na konflikt (autodiagnoza ), gdzie są moje granice i czy chcę je otwierać, czy uznaję swoją rangę w konflikcie, co mówi moje ciało, w reakcji na konflikt i czy chcę to zmienić.
Po oswojeniu konfliktu podczas kolejnych warsztatach można poznać i doświadczyć sposobów rozwiązywania konfliktów tj. negocjacje i mediacje (podstawy)

Metody pracy podczas warsztatów.
Poznajemy konflikt i doskonalimy umiejętności komunikacji poprzez doświadczenie, w sposób kreatywny i bezpieczny, używając do tego różnych metod i technik min. technik dramowych, ale także, burzy mózgów, elementów debaty oksfordzkiej, zamiany butami i innych w zależności od potrzeb jakie pojawiają się w procesie grupy. Techniki dramowe pozwalają doświadczyć siebie w konflikcie, jednak w rolach i fikcyjnych sytuacjach, które są specjalnie opracowane aby doświadczenie było bezpieczne, podnoszące umiejętności i przynoszące zrozumienie i refleksje: Na warsztatach używamy rekwizytów teatralnych (maski, chustki, peruki, okulary, inne) aby móc spojrzeć na konflikt z dystansu ( JA/ nie JA ), w sposób teatralny i zabawowy / Ewa Brzozowicz